Hatar grannar

av Holmaja

Nu gick sambon till jobb och kom in i sovrummet och prata lite innan han skulle gå, och nu ligger jag här och kan inte somna om…
Nån jävla unge springer fram och tillbaka i luftgången och jag funderar på att stanna henne med att öppna dörren precis när hon rusar förbi.
Hon skulle nog sluta springa förbi våran dörr men det hade nog blivit en rätt ansträngd stämning mellan oss och föräldrarna…
Undrar vad de sagt om jag hade sprungit fram och tillbaka framför deras dörr klockan 6.30 på morgonen.
Gärna i högklackat och morgonrock.
Hade de öppnat dörren och kollat ut så hade jag skyllt på morgonträning och nåde dem om de kommit dragandes med ”visa respekt”…
Sen har vi även problem med grannen under som står och röker precis nedanför våran balkong…
Skitäckligt när man ska försöka lägga sig och sova och hela ens sovrum luktar rök…
Eller när man försöker hänga tvätt på balkongen och kläderna luktar rök….
Eller försöker äta middag på balkongen och ska behöva sitta och lukta på det…
Jag slutade för snart ett år sedan och det var inte för att jag ville bli passivrökare. Det är faktiskt tråkigt att man inte ska kunna vara på sin egen balkong eller inte ska kunna ha fönster eller ventiler öppna på hela sommaren.
Att inte kunna välja om ens eget hem ska lukta rök eller inte…
JAG VILL FLYTTA!